domingo, 7 de enero de 2007

Monterico-helg!

Ankom akkurat Antigua etter en jobbe-helg i strandparadiset Monterico. Stranda er digg, men det er strengt tatt ikke annet aa ta seg til der nede, saa idéen jeg hadde om aa kanskje bli der en uke, til neste jobbing, ble fort slettet fra hjernebarken...

De to dagene ble allikevel minneverdige...
Paa fredag ble jeg for eksempel objekt for fem soete guatemaltekeres engelsk-eksamen! Oppdraget deres gikk ut paa aa finne en utlending (helst med engelsk-kunnskaper...), for saa aa filme en samtale med denne (meg). Etterpaa maatte jeg gi hver og en av dem en karakter, og ettersom jeg ikke har dn minste peiling paa det guatemaltekiske karaktersystemet, aner jeg heller ikke hva jeg gav dem...Men de smilte og sa jeg hadde redda dagen, saa da gikk det vel bra (!)

Saa kom loerdagskvelden paa El Animal. (Fredagen gikk rimelig rolig for seg...)
Og for alle som maatte ha faatt feil inntrykk paa sin vei; Verdens mest usjarmerende vesener er hverken én meter hoeye guatemaltekere eller gamle, bleikfeite griser. Dette innsaa jeg idet en amerikansk guttegjeng, kanskje ti i tallet, i begynnelsen av de tredve, vandrer inn i baren min. Alle var de i bar overkropp, halvkvapsete, bleke og med ujevn, type jeg-har-sloss-med-en-gressklipper-haarvekst paa bryst og mage. I og med at jeg er eneste kvinnelige tilskudd i baren, fikk jeg fort smake paa de vel innoevde sjekkereplikkene. Huff! Naar var sist noen av dere tok tak i en bartender, gne deres svette kropp inntil han/henne og proevde inntenst aa overbevise denne om at et bilde var alt som skulle til for aa redde dagen?? Jeg takket uansett pent nei til fotoshoot, men ettersom dette ikke hadde noen effekt, endte det hele med at min sjef, Enrique maatte ta frem de store bokstavene...! Det var jo litt stas da. Foelte meg veldig beskyttet ;)
Saa hadde jeg altsaa slaatt meg til ro med at det ikke kunne bli stort verre. Jeg tok saa smertelig feil!! Naa begynte de aa danse! Gud i himmelen, hjelpe meg!! Ettersom dansekunskapenevar heller daarlige, fikk jeg og mange andre oss en god, god latter, og opptil flere ganger den kvelden hoerte jeg en mumlende lyd fra Enrique´s munn;..."Fucking assholes!...".

Slik er det altsaa aa vaere bartender paa en strand i Monterico. Naa har jeg selvfoelgelig glemt aa nevne at det er for det aller meste bare veldig moro. Baade jobben i seg selv, og folka jeg jobber med. Vi har mye moro, ja!

Haaper alle dere der hjemme, eller hvor dere maatte befinne dere, har det knallbra og superbueno. Det har hverfall jeg!

No hay comentarios: