viernes, 26 de enero de 2007

Siste dager i Antigua...kanskje?

Naa tror jeg at jeg mener alvor naar jeg sier at jeg tror jeg kommer til aa forlate Antigua og Guatemala innen en uke. Selvom det jo selvfoelgelig er hyggelig her, naa som jeg foeler meg som en del av byen. Idag morres da jeg kom til mitt faste frokost-sted, satte jeg meg ned aa begynte aa lese. Men saa merket jeg meg at det tok lenger tid enn det pleier, uten at noen hadde kommet aa spurt meg hva jeg skulle ha. Saa, daa jeg i mitt indre sinn hadde begynt paa turen til disken for aa bestille frokosten min, kommer en smilende dame mot meg med min faste lakse-bagel og appelsinjuicen jeg alltd bestiller! Hyggelig. Det samme gjentok seg ved middagstid, da jeg entret byens italienske resturant, og damen kom rett til meg med lappen sin og spurte; "Carbonara, ikkesant?" Hun fikk jo sjokk stakkars, da jeg sa at jeg hadde mer lyst paa Bolognese idag..Hehe!

Dette er vel hyggelige, men klare signaler paa at det er paa tide aa begi seg videre...Men hvor?? Hadde en svenskevenn som ville reise med meg soerover, men idag fikk jeg en trist liten mail om at han nok ikke var "riktigt reda at förlata Guatemala", saa da var jeg nok en gang overlatt til meg selv. Julia inviterer meg til Mexico, og det hadde selvfoelgelig vaert knall, men siden ruta mi paa en maate er lagt soerover, tenker jeg at det kanskje er litt langt?? Men hvem vet...For oeyeblikket staar jeg mellom Mexico og aa besoeke Pedro i El Salvador. Sendte han nettopp en mail og inviterte meg selv. Vi faar se hva han svarer, hvis han svarer i det hele tatt!

Denne helga er jeg ikke i Monterrico, for deres kjaere Erica har nemlig begynt sin karriere som freelandsfotograf!! Var paa byen paa tirsdag, da en av Joaquins venninner forteller meg at hun har et modellbyraa, og om jeg vil vaere modell?? Jeg svarte at det nok dessverre er det siste jeg vil, "men trenger du en bra fotograf, saa ring meg!" Jeg trodde dette var en fyllesamtale som alle andre, helt til Joaquin i gaar ettermiddag rekker meg telefonen sin og sier; "Det er til deg."
Da var det altsaa Luz, som hun heter, som ville hyre meg til aa gjoere katalogbilder av nye modeller i byraaet hennes. Jeg ble saa forfjamset at jeg svarte ja paa pletten, og naa kom jeg nettopp tilbake fra min foerste modell-jakt og foto-shoot. (Jobben min bestaar nemlig ogsaa i aa finne skjoennheter paa gata, og overbevise dem om at de vil la seg fange av min linse.)

Det er jo selvfoelgelig moro, men jeg har ingen planer om aa la meg binde i denne byen noe lenger, saa paa moetet jeg skal ha med henne paa mandag planlegger jeg aa si at, "Det var kos aa jobbe for deg, men naa vil jeg komme meg videre."
Men saa, dette evige spoersmaalet; Hvor??
El Salvador eller Mexico, El Salvador eller Mexico?? Noen tips?

Idag var Marco saa snill aa sende meg noen bilder fra den siste tiden her i byen. Etter flere etterlysniger etter bilder av meg (Erica) kan jeg bare si at "no hay!" Det finnes ikke mye av det for oeyeblikket, da jeg finner det aa ta bilde av meg selv foran den ene og den andre turistattraksjonen i byen, eller enda vaerre, alene paa en bar eller resturant, noe uflatterende. Paa en maate som en slags kostatering av min ensomhet, haha!! Ikkesaerlig fristende..Dere faar derfor ta til takke med det som er, jeg tar ikke ansvar for kvalitet, hverken paa min fotogenitet eller annet svada! Men anyways... Tenkte dere vil se?




Jentene paa den lekre takterrassen paa Ummagumma. Hyggelig! Dette er foroevrig fra nyttaarsaften...


Carina, Marco og Saúl. Marco var jo bare saaaa in love med Carina ;)

Se, der var jeg igjen gitt! Sammen med englene Lene og Carina paa Buenas-konsert!

Det var det jeg hadde paa hjertet idag. Snart blir det vel flere artige reisebrev fra denne tranquilo (rolige) delen av verden. Ogsaa skal jeg bli flinkere til aa ta bilder av det jeg gjoer...

¡Adios voz!






No hay comentarios: