miércoles, 3 de enero de 2007

Antigua querida!

Jeg vil fortelle dere litt om denne magiske vulkanbyen...


Antigua ligger midt mellom et knippe vulkaner midt i landet (Jeg befinner meg fortsatt i Guatemala).


For dere som hadde glden av aa dele opplevelsene av den cubanske byen Trinidad sammen med meg, kan se for dere nettopp Trinidad. Minus det evige turist-jaget, dvs. mesteparten av turismen her er backpackere og det gjoer noe med stemninga! Og pluss en mengde koselige, vannvittig innbydende kaféer ( som for min del har resultert i en kaffe-avhengighet som ikke ligner grisen!!) og barer og resturanter. Overlalt lukter det nam-nam av enten en vellgaet kopp kaffe, en deilig matrett, eller rett og slett bare oser av sjel og sjarm!!
















Over: Antigua-gate. Skjekk vulkanen!!



Under: Den kjente og kjaere arken i hovedgata..



Jeg har altsaa befunnet meg i denne byen i en uke naa. Paa fredag baerer det tilbake til Monterico for helga, for aa jobbe, men saa tipper jeg at det blir aa tilbringe neste uke her igjen.



For en gangs skyld var ikke nyttaarsaften et evig jag og mas etter den ultimate festen. Den ultimate festen kom til oss. Vel...vi begynte kvelden i kjent Nesodden-stil. Hver vaar baerepose med drikke bare vi med oss til det vi trodde skulle bli en heidundranes nyttaarsfest, hos min nyanskaffede venn, Joaquin. Men, ogsaa i kjent Odden-stil, viste det seg at festen ikke akkurat hadde naadd klimaks (vi var de eneste som hadde dukka opp...!) Dermed gikk turen til utestedet, La Sala, hvor vi inntok en "eksklusiv" nyttaarsmiddag (pizza). Men saa begynte moroa. Foerst var det gratis drinker paa taket hvor vi bor, hvilket foerte til at vi tok turen innom hostellet opptil flere ganger iloepet av kvelden ;) Paa La Sala var det live-konsert med noe av det festeste av live-musikk jeg har overvaert paa lenge! Bandet spilte bokstavelig talt hele kvelden, da jeg kasta inn hanndkleet klokka halv 4 spilte de fortsatt, og det var intet som tydet paa at konserten naermet seg slutten. WOW!! Klokka 12 samla alle seg i by-parken, hyggelig!!


Jeg har som dere kanskje har faatt inntrykk av kosa meg gloegg ihjel den site uka. Her kommer noen bilder av noen av hoeydepunktene.

Kos paa El Cielo, hvor foroevrig de resterende medlemmene av BuenaVista Social Club spiller hver onsdag. Skal dit sporenstreks denne oppdateringa er ferdig!















Kos paa vannpipe-bar, Gaia!















Klimpring i parken. Til venstre sitter Saúl og koser med vofsen sin Rex (kreativt...)

Solnedgang-watching fra Café Sky. Hyggelig!!

No hay comentarios: